Nu online marketing door steeds meer bedrijven wordt ingezet en gewaardeerd, verdiepen ook steeds meer mensen zich in hetgeen deze marketing tak allemaal inhoudt. Een van de belangrijkste onderdelen van online marketing is SEA. Maar, wat is SEA dan precies? Dat wordt hieronder uitgelegd, dus bekijk het gauw!

Adverteren in de zoekmachine

Dat is waar SEA voor staat. De letters van de afkorting spellen namelijk Search Engine Advertising. Dit is mogelijk in bijvoorbeeld de zoekmachines Yahoo en Bing, maar de belangrijkste is en blijft toch Google. Deze heeft namelijk meer dan 90% van al het zoekvolume op de website. Sterker nog, Googelen is tegenwoordig een woord dat in de dikke Van Dale staat. Een mooie kans om de doelgroep mee te bereiken dus!

Bovenaan de pagina

Wanneer iemand op een zoekmachine zoals Google een zoekopdracht indient, krijgt diegene een lijst resultaten te zien. Dit is waarschijnlijk niks nieuws, want de kans is groot dat jij ook weleens iets hebt opgezocht met Google. Bovenaan de pagina krijg je dan vaak eerst enkele advertenties te zien die aansluiten bij jouw zoekopdracht. Dit is de advertentieruimte waar SEA zich op richt. De resultaten die daaronder staan, zonder dat daarbij wordt aangegeven dat het om een advertentie draait, noemen we de organische resultaten. Hier richt een ander onderdeel van online marketing zich op.

Aan de slag met jouw online marketing middels SEA

Natuurlijk kun je zelf eens proberen om een campagne te maken voor op Google. Toch is het aan te raden om heir een expert voor in te schakelen voor wie wat is sea geen lastige vraag is, laat staan het bouwen van campagnes. Zo weet je zeker dat het budget dat je hiervoor vrijmaakt goed besteedt wordt en dus ook zoveel mogelijk van je investering terug zal verdienen. Als het goed is zelfs met wat winst!