LinkedIn B2B-Marketingstrategie voor 2021.

Als jouw inspanningen op het gebied van contentmarketing je uiteindelijk niet de topper in de branche houden of leads ontvangen, krijgt je niet voldoende ROI. Een goede LinkedIn-marketingstrategie uitbesteden kan je helpen jouw bedrijf een boost te geven en te voorkomen dat je wordt overschaduwd door concurrentie. Aangezien 85 procent van de marketeers leadgeneratie noemt als het belangrijkste doel van content voor hun bedrijf. Kiezen veel bedrijven er voor het LinkedIn uitbesteden aan marketeers met veel social media marketing kennis.

Waarom is LinkedIn belangrijk voor het genereren van leads?

LinkedIn heeft zichzelf al lang bewezen als een van de meest effectieve platforms voor het genereren van leads en verkopen, dus het is een geweldig idee om LinkedIn zelf te gebruiken of LinkedIn uitbesteden om het bedrijf te promoten als je een hogere ROI wilt behalen.

Waarom is LinkedIn zo krachtig? Het is heel gemakkelijk te zien! Door alle sociale connectiviteitsfuncties van andere communicatie- en mediaplatforms te combineren met de nadruk op het professionele leven van gebruikers, kan LinkedIn potentiële klanten in functies of bij bedrijven die het product dat je verkoopt, identificeren en rechtstreeks in contact brengen. Daarnaast is het een geweldig platform om bestaande relaties te onderhouden. Daarom is LinkedIn, afgezien van het feit dat het een geweldige netwerktool is, nu in opkomst als een krachtige marketingtool met statistieken die aantonen dat het 277% effectiever is voor het genereren van leads dan andere kanalen.

Optimaliseer de LinkedIn-bedrijfspagina

Dit is een belangrijke handeling die je moet ondernemen. Als een advertentie die je uitvoert of een deel van de inhoud die je deelt / promoot de aandacht van een potentiële gebruiker trekt, zullen ze waarschijnlijk de bedrijfspagina bezoeken om te zien wat je voor hen kan betekenen. Maak boeiende en nuttige inhoud door expliciet aan te geven welke meerwaarde er geboden kan worden.

Maximaliseer de productie van inhoud

LinkedIn is een geweldige plek om bloginhoud en artikelen te publiceren, omdat het aantrekkelijke ogen biedt die gemakkelijk kunnen worden omgezet in conversies voor jouw bedrijf. Een ding dat je altijd in gedachten moet houden, is dat je zich niet tot één platform moet beperken: de inhoud die je op LinkedIn publiceert, moet worden gepubliceerd op andere verkooppunten zoals Facebook, Twitter, Medium en meer. Door consistent aanwezig te blijven op LinkedIn en andere mediaplatforms, kun je je positioneren als een opinieleider binnen de markt. Bedrijven kunnen deze aanpak goed gebruiken om potentiële klanten te laten zien dat ze opinieleiders zijn in hun gerespecteerde vakgebied, en dat bijvoorbeeld het betalen voor de service de investering meer dan waard is. Veel bedrijven kiezen voor het LinkedIn uitbesteden omdat er onvoldoende kennis is of de kostbare tijd in andere aspecten van de onderneming willen stoppen. Er zijn vele marketingbureaus en marketeers die dagelijks bezig zijn met LinkedIn marketing en andere social media marketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *